Pot să-mi cumpăr certificarea?

cursantiAm auzit ca faceți cursuri de îngrijitor bătrâni! Cât costă Diploma? Dar.., nu pot să plătesc și să primesc diploma?

– Am experiență de ce mai trebuie să frecventez cursurile!?

”-Bine, am plătit, plec din țară și nu ajung la examen, poate să dea altcineva examenul în locul meu? Sau poate să vină direct fiul meu să ia Diploma? Cum nu.., este inadmisibil, adică am plătit și.., nu se poate? Nu este corect! Dacă știam mergeam la alții, pe banii mult mai puțini aveam diploma!! Sunteți niste neserioși…”
Și exemplele de acest gen pot continua.., sunt situații pe care eu împreună cu colegele mele le întalnim în fiecare zi!

Ce spun în astfel de situații?

Simplu! Oare cum ar fi ca toți aceia care doresc să fie conducatori auto, să plătească școala de șoferi și să primească permisul?? Ar fi haos!!!
La fel și în acest domeniu, este vorba de o mare responsabilitate, răspunzi de viața unui om! Dacă este nevoie să-i acorzi un prim ajutor ce faci? Face o criză de epilepsie.., te uiți la el? Te duci să caștigi un ban și ajungi să răspunzi legal pentru că nu ai făcut față unei situații banale?
Sau: persoana îngrijită suferă de afecțiuni psihice, are un comportament pe care îngrijitorul/îngrijitoarea nu îl întelege….urlă, țipă, plânge etc, ce faci? Țipi și tu? Te iei la ceartă cu bolnavul?
În realitate asta se întamplă, nu de puține ori îngrijitorul intră în conflicte cu persoana îngrijită, chiar și cu familia, în plus ajunge să se întoarcă acasă mai bolnavă decât persoana pe care o avea în grijă!

De ce? Pentru ca îi lipsesc cunoștintele elementare. Un îngrijitor trebuie să cunoască noțiuni sanitare, medicale și psihologice! Suferă de demență, alzheimer.., în calitate de persoană calificată cunoști afectiunea, comportamentul unui bolnav și știi cum să întampini situația ca să îți ușurezi existența… Ai nevoie de citeste mai departe.

2 thoughts on “Pot să-mi cumpăr certificarea?

  1. Nicoleta Lovasz-Mihai 25 Aprilie 2013 / 14:40

    Desi sunt numai un simplu absolvent al cursului de ingrijitor de batrani la domiciliu, organizat de dvs., ma deranjeaza la culme ignoranta unora. Citesc tot felul de mesaje gen „cumpararea diplomei” si sincer imi este mila de cei care gandesc asa. Si eu lucrez ca ingrijitoare de 3 ani si sincer le spun celor ignoranti, ca ceea ce am invatat in cadrul cursului nu as fi reusit sa invat nici in 10 ani de prestare efectiva a meseriei. Mi-ar fi prins foarte bine acest curs inainte de a ma implica in acest domeniu foarte sensibil de ingrijire a batranilor. As fi economisit suflet si energie stiind tot ce stiu in momentul de fata. La acest lucru ar trebui sa se gandeasca cei care arunca noroi in fata celor care chiar au multe de impartasit, de la care avem foarte multe de invatat.
    Eu personal, tin sa multumesc intregii echipe Develope Yourself din Timisoara pentru ca mi-au impartasit din cunostintele lor, pentru ca m-au invatat cum sa iubesc meseria aceasta si cum sa aduc un strop de bucurie in viata celor care odata, candva, au fost ca mine. Dumnezeu sa va binecuvanteze dragi mentori.

  2. viorica 4 Octombrie 2013 / 23:26

    bine v am regasit, Eu ma intreb doar un singur lucru ;-de ce nu fac toate firmele ca dv sa explice ingrijitorilor asa cum relatati dv, ce facem atunci cand apare o problema a pacientului , datimi voie sa va spun ceva: ce nu am invatat in 5 ani am invatat intr o dupa masa din detaliile pe care ni le ati facut – va multumesc si dumnezeu sa va ocroteasca si daca nu cer prea mult mai adatine informatii pt ca mai avem multe de invatat (se spune ca in viata daca dai cu o mana primesti cu doua ) viorica

Lasă un răspuns

